-
Evenimente
-
ORDINEA DE ZI
a sedintei din data de 21.10.2022
Discutii pe marginea ultimelor reglementari legate de domeniul nostru de activitate:
1. Ordonanța de urgență̆ nr. 125/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență̆ a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu – raportare SIATD, schimbarea punctului de măsurare a deșeurilor de ambalaje reciclate (până acum - încredințare pentru reciclare/ valorificare, de acum înainte - efectiv reciclate), garanția la administratorii de depozite, introducerea unei garanții financiare de 500000 lei pentru colectorii/valorificatorii/salubriștii/brokerii în relație cu OIREP/OTR;
2. Ordonanța de urgență̆ nr. 133/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență̆ a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, precum şi a Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006 – Modificările OU 92/2021 sunt relevante pentru UAT-uri, proprietarii/administratorii de depozite de deșeuri municipale și se referă în principal la modul de aplicare a taxei pentru economia circulară (prevazută de OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu) - numai pentru cantitățile de deșeuri destinate depozitării. Se prevede de asemenea, posibilitatea revizuirii Planurilor județene de gestionare a deșeurilor in baza investiţiilor necesare pentru conformarea cu programele de finanţare, actualizarea activităților din cadrul serviciilor de salubritate, noul mod de finanțare/aprobare a tarifelor, Operaţionalizarea instrumentelor economice şi modalitatea de stabilire a tarifelor şi taxelor de salubrizare plătite de utilizatori pe baza instrumentelor economice, Ajustarea/majorarea/aprobarea tarifelor pentru activităţile de salubrizare, Rolul A.N.R.S.C. în implementarea politicii tarifare în domeniul gestionării deşeurilor
3. Hotărârea nr. 1214/2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanție- returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile –
4. Impactul finanțărilor PNRR in domeniul gestionarii deșeurilor municipale – CAV mare, CAV mic, ECOINSULE, reciclarea deșeurilor (Hotărârea nr. 1214/2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile)
5. Ordin privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitatile de salubrizare, precum si de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deseurilor si a taxelor de salubrizare
6. Informare privind organizarea delegatiei profesionale in Italia, la Targul de Mediu de la Ecomondo in perioada 5-9.11.2022.
7. Informare privind situatia cotizatiilor
8. Convocarea in comun a membrilor comisiilor economico-financiara si juridica, la o data ulterioara.
9. Demersuri privind initierea de cursuri de formare profesionala in vederea formarii personalului pentru intretinerea echipamentelor utilizate in sectorul de activitate
10. Diverse
Presedinte,
Ion SORICIGalerie foto
-
Adunarea Generala a Ligii Citadina
Consiliul Director al Ligii Citadina, prin Presedinte Ion SORICI,
in baza art.20 lit.a), din Statutul asociatiei,
Convoaca ADUNAREA GENERALA
in data de 16 iunie 2022, ora 10:00 – la Complexul WOLF Bran,
strada Branului nr. 36Bis
judetul Brasov
Cu urmatoarea
ORDINE DE ZI
1. Raport privind activitatea desfasurată de Consiliul Director în perioada 2018 – 2022
2. Bilantul contabil, contul de profit si pierderi, situatii financiare pe anul 2021
3. Raportul de gestiune la 31.12.2021
4. Raportul Cenzorului privind verificarea Bilantului contabil la 31.12.2021
5. Proiectul de Buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2022
6. Primirea de noi membri
7. Aprobarea listei membrilor Ligii Citadina care isi pierd calitatea de membri
8. Reactivarea Comisiilor pe probleme de specialitate
9. Prezentarea materialelor elaborate de catre membrii Ligii Citadina
10. Aprobarea tabelului nominal actual al membrilor Ligii Citadina
11. Programul acţiunilor prioritare ale Consiliului Director pentru anul 2022
12. Completarea locurilor vacante in Consiliul Director
13. Aprobarea cenzorului
Cu stima,
Presedinte
Ion SORICI
Galerie foto
Adunarea Generala 2022
-
-
Despre noi
Într-o perioada înca tulbure, ca urmare a evenimentelor din decembrie 1989, în ziua de 17 ianuarie 1990 s-au întrunit, la sediul Grupului Intreprinderilor de Gospodarie Comunala Brasov, str. Vlad Tepes nr. 13, conducatorii de grupuri si intreprinderi de servicii comunale din 35 de judete si din municipiul Bucuresti si în conditiile desfiintarii unor institutii centrale de coordonare (Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, Comitetul de Stat al Planificarii, etc.) s-au discutat problemele stringente, încercând sa se gaseasca un mod unitar de actiune.
În acest scop s-a încheiat procesul verbal de constituire a Asociatiei Profesionale a Lucratorilor din Gospodaria Comunala si Locativa din România si dupa analiza a doua variante (Brasov sau Bucuresti) s-a stabilit ca sediul asociatiei sa fie în capitala. În acelasi an, în temeiul Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor de stat ca regii autonome si societati comerciale, întreprinderile judetene (grupurile de întreprinderi) de gospodarie comunala si locativa s-au farâmitat, înfiintându-se o multime de unitati locale.